Színes kedd! #4

Unknown | 9/15/2015
Hihetetlen, hogy már a szeptembernek is a felénél járunk, még csak most volt nyár. Most már negyedik alkalommal szedtem össze nektek az elmúlt héten olvasott blogbejegyzések közül a számomra legjobban tetszőket. Itt az e heti válogatás. :)





 1. Nagyon szeretem a debreceni virágkarnevált. De nem csak itt tartanak hasonló felvonulásokat hanem például Hollandiában is. A holland virágkarneválról készült képeket nézhetitek meg itt.

2. Viki blogját nagyon szeretem. Ezúttal azt ecseteli, hogy miért fontos, hogy a mindennapok során használt arctisztítónak és tonik alacsony legyen a pH értéke. Szerintem érdemes elolvasni.

3. A koreai arcápoláshoz hozzá tartoznak a fátyolmaszkok. Nekem személy szerint nem tartoznak a kedvenceim közzé de azért természetesen néhány darab fellelhető a fürdőszobapolcomon. A Krémmánián most összehasonlítják az itthon beszerezhetőeket és koreai társaikat, illetve megtudhatjátok miért is jó használni őket.

4. Ha működik akkor egy valóban kiváló ötletet láthattok itt, ami arra hivatott, hogy a megnyomódott fa bútorokat hogyan lehet újra eredeti állapotukba visszaállítani.

5. A norvég oktatás egy részébe nyerhetünk bepillantást. Bár a bejegyzés írója a legtöbb esetben a különbségek összehasonlításakor hozzáteszi, hogy pénzkérdés de a bejegyzés hangulata egyértelműen azt sugallja, hogy ami magyar az jó nem lehet.
Nagyon nem szeretem ezt a mentalitást, amikor mást istenítünk miközben a sajátunkat ócsároljuk. Itt élünk, ez a hazánk és ezen keretek között kell kihozni belőle a legjobbat. Nem beszélve arról, hogy lehet nézni más modelleket de közel sem biztos hogy azok működőképesek lennének itthon (nem csak az oktatásra hanem minden másra is értem). Szerintem Magyarországnak a saját útját kell megtalálnia és járnia.
Például nem ért egyet a tanárképzésünkkel, azzal, hogy a tanárok szakokat választanak, szerinte így lesznek szakbarbárok!!!!???? Ellenben a norvég pedagógusok, akik egy általános képzést kapnak és csak egy évig tanulnak valamilyen szakirányt elkerülik, hogy azzá váljanak.? Most tényleg az lesz szakbarbár, aki az adott terület tudásanyagát több évig sajátítja el és nem csak egy évig? Vagy lehet én értelmeztem rosszul az alábbi mondatokat: "Minden tanár taníthat mindent. A tanárok ugyanis egy átlagos, általános pedagógiai képzést kapnak, így nem lesznek szakbarbárok. "
Ez a kis kitörésem nem a poszt írója ellen szól csak annak a jó kis magyar mentalitásnak, hogy ha kell ha nem nekiesünk a sajátunknak.
Amúgy a bejegyzés gyakorlatilag egy másik blogbejegyzés átvétele némi saját véleménnyel de ezt nem is titkolja hiszen megadja az eredeti forrást. Egyetlen gy dolgot nem vett át az eredetiből mégpedig azt, hogy sokkal kevesebb lexikális tudással rendelkeznek a tanulók a norvég oktatásban, mint a magyarok.

6. Szilvás feketeerdő torta.

7. Szilvás csokitorta, aminek az a különlegessége, hogy a szilva a tésztába van belesütve.

8. Imádom a zakuszka ízét. Ha el szeretnétek készíteni itt egy recept hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...