Csinálj mini kertet!

Unknown | 9/09/2015
   Nagyon szeretem azokat az öletek, amiket saját magam is meg tudok csinálni. Egyfelől kikapcsolódok, amíg készítem másfelől ha jól sikerül roppant büszke vagyok magamra.
Most egy olyan dolgot készítettem el, ami nem igényel különösebb kézügyességet, nem kerül sokba és szépségével sokáig megörvendezteti az embert. Ez pedig nem más mint a mini kert vagy inkább tájkép, tájrészlet.


A kész kis kert. :)




Hozzávalók:
- üveg
- kavics
- szén
- növények

Én ezt az üvegtartót, egy százasban vettem 1100 forintért, a két növényt pedig a virágpiacon darabja 100 forint volt. A harmadik lila virágú az egyik otthoni növényem fiókája. A dekoráció pedig szintén otthoni darabokból áll. Szénnek a grillezéshez használt faszenet használtam, igazából nem is nagyon tudom milyen lehet az aktív szén, ahogyan több helyen is lehet olvasni. 



Az elkészítése nagyon egyszerű:
1. Az üveg aljára apró kavicsokból csinálsz egy vízelvezető réteget, hogy ha túlöntöznéd a kertet ne rohadjanak ki a növények.
2. A kavicsrétegre vékony rétegben szenet szórsz. Elméletileg a növények egészsége miatt szükséges.
3. Jöhet a föld. Itt lehet játszani és különböző domborzati elemeket is kialakítani.
4. Növények beültetése.
5. Dekorálás.
Itt lehet látni, hogy alul apró kavicsok vannak. Így utólag lehet, hogy egy kicsit vastagabban kellett volna raknom.

Ez az első prototípus annyira megtetszett, hogy biztos fogok még készíteni. Lehet akkor az üvegvázára sem költök, hanem befőttes üvegbe teszem majd. 
A képek szerintem nem adják vissza, hogy milyen bájos élőben, eddig mindenkinek tetszett. Saját kezűleg készített ajándéknak is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...