Hogyan tedd ki a Facebook Like Box-ot az oldalsávba?

Unknown | 11/04/2015

Megmondom őszintén egyáltalán nem értek a blog külsejének testreszabásához. Ha valami gondom adódik akkor rögtön Szilvi blogjához fordulok és ott keresem a válaszokat, amiket általában meg is találok. Most felmerült bennem az igény, hogy ki szeretném tenni a blog oldalsávjába a Facebook elérhetőségemet, hogy, aki szeretné innen is lájkolhassa. Az első teendőm most is az volt, hogy ellátogattam Szilvi blogjára és természetesen meg is találtam a megfelelő útbaigazítást, csak sajnos a megírása óta változtathattak valamit a Fb-nál, mert már nem működik a leírt módszer.
Tovább kutattam és találtam egy angol nyelvű videót (amit azóta bezártam és természetesen nem találom), aminek a segítségével viszont sikerült megcsinálnom.

Arra gondoltam, hogy ha nekem szükségem volt erre az infóra akkor másnak is hasznos lehet. Elnézést a fapados és szájbarágós leírásért, de ez a világ eléggé távol áll tőlem.


2. Nyisd meg egy új oldalon a Facebook oldaladat és az azonosítóját másold be (Ctrl+C) az előzőleg megnyitott oldal Facebook Page URL helyre.

3. A Width opciónál a szélességet, a Height-nál pedig a magasságot tudod megadni. Ha nem adod meg akkor az alapértelmezett méretet kapod.
Szintén itt állíthatod be, hogy kisebb legyen-e a fejléc (Use Small Header), hogy mutassa-e az oldal kedvelőit (Show Friend's Faces) vagy a Fb posztjaidat (Show Page Posts), hogy a borítóképed is meg legyen-e jelenítve vagy csak a profilkép (Hide Cover Photo). Ha kijelölsz egy opciót majd visszavonod jól látszanak a különbségek.

4. Ha beállítottál mindent akkor a nyomd meg a Get Code gombot.
5. Itt kapsz két kódot, ezekkel majd később kell foglalkozni. Ne zárd be az oldalt! 

6. Nyisd meg a Bloggert és a Sablon fület megnyitva rá kell kattintani a HTML-kód szerkesztése gombra.
7.  Itt meg kell keresni a body részt (a Ctrl+G kombináció feladja a keresőt). Én ezt nem találtam, nálam /body volt a jó rész. A képen jól látható, hogy a keresett szöveg fektetett v-k között, közismertebb nevén kacsacsőr között van. Viszont ha ezeket a jeleket használtam a leírás során akkor nem jelenítette meg a szöveget a Blogger. Grrr...










Ez alá kell bemásolni a két kapott kód közül a felsőt. Kijelölés és Ctrl+C majd a beillesztéshez Ctrl+V.

8. A Sablon mentése gombra kattintva egy hibaüzenetet jelenik meg. Ekkor a bemásolt kódnál az =1& után amp; kell beírni. Majd újra le kell menteni. Ezután már el fog tűnni a hibaüzenet.

9. Ezután a Tervezőben az Elrendezésre kattintva az oldalsávban kiválasztjuk a Modul hozzáadása-t, majd a felugró ablaknál a HTML/Java Script alkalmazást kell megnyitni.  

A két kapott kód közül az alsót kell bemásolnia Tartalom részbe. Ha akarod kitöltheted a Név részt pl.: Kövess a Facebook-on! de hagyhatod üresen is. Ezután a Mentés gombra kattintva elmentjük az egészet. Az Előnézetben nézzük meg, hogy minden olyan-e amilyet szeretnénk. Ha nem tetszik a modul helye akkor csak lentebb kell húzni oda ahová terveztük. Mentés gomb és kész.

10. Ha minden jól ment akkor most már látszódik a blogon a Like Box. :) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...