Utazzunk! - Városlátogatás Rómában

Unknown | 7/24/2015
   Júniusban sikerült néhány napot, konkrétan 4 éjszakát Rómában tölteni a férjemmel. Már január végén elkezdetem nézegetni a szállásokat és repülőjegy árakat a neten. A Ryanair Budapest-Róma járatával utaztunk. A Ryanair talán annyival jobb, mint a Wizzair, hogy nagyobb méretű poggyászt lehet felvinni az utastérbe és mellé még megengedett egy hátizsák/válltáska is. Ha kiszeretnénk használni a vámmentes vásárlás előnyeit célszerű még Budapesten megtenni, mivel visszafelé a Ciampino reptéren alig van pár bolt.

Tipikus olasz utcakép

A szállás lefoglalásánál igénybe vettük a Studio Italia utazási iroda segítségét, ami a későbbikben nagyon jó döntésnek bizonyult. A szálloda kiválasztásánál döntő szempont volt az elhelyezkedése, mindenképpen a Termini pályaudvar közelében lévőt szerettünk volna. A sok jó vélemény hatására a Hotel Selene  mellett döntöttünk. Az hogy ténylegesen milyen is a hotel nem sikerült megtudnunk ugyanis hiába foglaltuk le a szobát februárban az utazás előtt 2,5 héttel üzenetet kaptunk, hogy a szállodába egy nagyobb csoport érkezik, emiatt túlfoglalták magukat és nekünk, sorry,  nincs szoba. A hatályos rendelkezések szerint azonban azonos vagy magasabb csillagú szálláson kellett szobát keresniük a részünkre és az esetleges különbözetet nekik kell állniuk. Először egy viszonylag kintebb lévő 4* hotelt ajánlottak, amit nem fogadtunk el, mivel nem voltak túl jók a vélemények róla és az elhelyezkedése sem felelt meg nekünk. A második ajánlatuk a Hotel San Marco volt, ami minden szempontból ideális választásnak bizonyult.
A szoba megfelelő méretű és tiszta volt. A reggeli bőséges: az olasz édes reggelik mellett (palacsinta, fánk, sütemény, muffin, lekvárok, nutella, gyümölcssaláta) megtalálhatóak a magyar gyomornak ismerősebbek is pl. rántotta, sült bacon, virsli, felvágottak, sajtok, müzlik, gyümölcslevek, tej, kávé stb.
Mégis a szállás legnagyobb erőssége az elhelyezkedése volt. A metró megállótól kb. 3 percre egy csendes utcában volt.Sokszor az egész napos nézelődés után, életmentő volt, hogy nem kell még a hotelhez is km-ket sétálni.

Habár előzetesen bőszen böngésztem a Róma-szenvdély oldalt és fórumot, úgy döntöttem, hogy nem készítek napra lebontott tervet. Nem akartam magunkat korlátozni. Tisztában voltam vele, hogy esélyünk sincs mindent megnézni. A cél az volt, hogy kis ízelítőt kapjunk Rómából. Kiírtam magamnak azokat a helyeket, amelyek a leginkább érdekeltek és azokat bejelöltük egy Róma térképen (ilyet kaptunk a szállodában de a Róma pass-hoz is jár).
Vettünk Róma pass-t is, ami nekünk nem a legideálisabb választás volt, mivel az ottlétünk a hónap első vasárnapjára esett, amikor ingyen látogathatóak az állami műemlékek, múzeumok.

Az első napon, megérkezés és rövid pihenő után, hogy ráhangolódásképpen sétálunk egyet. Elég nagy séta lett belőle, egészen a Trastevere városrészig mentünk el, keresztül a Tevere folyón, ahonnan átnéztünk a Tiberis szigetre. A legnagyobb és legzsúfoltabb éttermeket itt találtuk. Visszafelé már egy éjjeli járattal mentünk.

Alkonyat a Tevere folyó felett

Másnap délelőtt megnéztük a Pantheont és a Piazza Navonát majd Ostia Antica felé vettük az irányt. Ez egy hajdani kikötőváros, amely teljesen elnéptelenedett, mivel a tenger hátrébb húzódott. Imádom az ilyen helyeket, egyszerűen elbűvöl, ahogy a képzeletem benépesíti a kihalt utcákat, házakat.
Hatalmas terület és mivel még a tengerpartra is el akartunk menni nem jártuk be az egészet.

Pantheon

Ostia Antica #1
Ostia Antica #2
Ostia Antica #3 Mozaik

A tengerparton nem találkoztunk más külföldivel rajtunk kívül, ez a hely az olaszoké. Először azt hittük, hogy fizetős mivel kerítéssel van elzárva de egy bárnál felfedeztem egy táblát, amin az volt, hogy csak a nyugágyakért és  kabinért kell fizetni.
Mondanom sem kell, hogy este megint hullafáradtan értünk haza. Még szerencse, hogy a hotel mellett a sarkon van egy jó kis vendéglő, így nem kellett messzire mennünk vacsorázni.

A harmadik napon volt az ingyenes vasárnap , így ekkorra tettük a Colosseumot, a Fórum Románumot és a Palatinus dombot. Tűző nap, hőség, sok-sok km a lábban és gyönyörű helyek - ha tömör akarok lenni.
Colosseum
Forum Romanum fentről

Késő délután még elmentünk az Angyalvárba is, este záráskor jöttünk ki. Utána szerencsére az Angyalvártól nem messze egy kis utcában találtunk egy hangulatos tavernát. Vacsora után új erőre kapva elsétáltunk a Trevi kúthoz, ami éppen felújítás alatt állt, majd a Spanyol lépcső felé vettük az irányt. Megmondom őszintén a rengeteg lépcsőn ülő turistától a lépcsőből alig láttunk valamit a tetején lévő templomot pedig valószínűleg restaurálhatták, mert egy nagy autó reklámot tettek elé. Viszont a közelben megcsodálhattam a Chanel, Dior etc. üzletek kirakatát. Volt ott minden mi szem szájnak ingere, pulcsi cirka 1 millióért...  Közben kiszúrt bennünket egy utcai árus, akikből rengeteg van. A változatosság kedvéért nem selfie botot, hanem rózsát akart ránk tukmálni. Sikerült neki. :)
Angyalvár

Negyedik napon a Vatikán került sorra. Tíz után értünk oda és embertelenül hosszú sor állt a Szent Péter Bazilika előtt. Az öltözékemre előzőleg figyeltem, hogy ne legyen fedetlen a vállam, túl mély a dekoltázsom és rövid a nadrágom. Mivel már így is hosszúra sikerült ez a bejegyzés így nem részletezem a dolgot. Elég annyi, hogy lenyűgöző a hely. Belépve szint egyből Michelangelo Pietá-jánál találjuk magunkat. Kifelé jövet, megvettük a jegyet a Vatikáni Múzeumba, így elkerültük az ottani sorban állást.
A múzeum csodálatos és hatalmas. Mindenképpen érdemes bemenni, olyan műremekekkel találkozhatunk benne, mint a Laokoón szoborcsoport vagy Rodin gondolkodója.
Laokoón csoport a Vatikáni Múzeumban
Ezután a San Pietro in Vincoli templomot látogattuk meg, ahol többek között látható Michelangelo Mózes szobra vagy azok a bilincsek, amelyeket Szent Péter viselt, mikor Rómában raboskodott. Az ember ott áll pár méterre, nézi a bilincseket és az jár az eszében, hogy ha elfogadjuk, hogy ez tényleg eredeti és Szent Péter viselte, aki közvetlenül ismerte Jézust, az ő tanítványa volt akkor szinte kézzel fogható közelségbe kerül Jézus, Isten és az egész Biblia. Hihetetlen érzés.
Ezután metróval még elmentünk a SzentPál Bazilikához ahol Szent Pál sírja is található. Sajnos már nagyon későn értünk ide, így nem tudtunk mindent megnézni, mégis az összes templom közül, amit Rómában láttunk ez fogott meg bennünket a leginkább. Különleges kisugárzása van ennek a helynek.
Szent Péter bilincsei
   Az utolsó napon indulás előtt még megnéztük Diocletianus termáit és a Santa Maria Maggiore templommal búcsúztunk a várostól.

Csodálatos napokat töltöttünk a napfényes Itália fővárosában. Tele élményekkel, és némi sajnálkozással azután, amire nem volt időnk, fáradtan de boldogan jöttünk haza. Reményeink szerint még valamikor visszatérünk ide és ott folytatjuk, ahol abbahagytuk.