Mit főzzünk a kánikulában?

Unknown | 8/05/2015
   Talán nem vagyok egyedül avval, hogy nem szeretek a nyári kánikulában főzőcskézni. Gyorsan bemelegszik tőle a ház és a hőség miatt nem lehet normálisan szellőztetni sem. Csak a főzés miatt pedig nem kelek fel zöld hajnalban. Van néhány egyszerű, könnyen elkészíthető étel, amik ezeken a napokon ideálisak.
Gondolom senkit sem fog meglepni a tény, hogy Annabella név alatt nem Horváth Rozi "a konyha lelke" blogol. Az itt összegyűjtött pár ételötlet nyilván nem képezi a gasztronómia csúcsát de gyorsan, viszonylag kevés nyűggel el lehet őket készíteni.

forrás: Pinterest
Levesek:
   - Gyümölcsleves: a nyár a gyümölcsök időszaka. Mikor csináljunk gyümölcslevest ha nem most? Lehűtve isteni finom. Én vaníliás pudingporral szoktam sűríteni de olvastam olyan receptet, amelyik joghurttal csinálja és egyáltalán nem főzi.

   - Gazpacho: ez egy kicsit kakukktojás, mivel még nem készítettem ilyet, bár ezer éve tervezem. Spanyolországban ettem először és nagyon ízlet. Tulajdonképpen paradicsomos zöldségleves, amit lehűtve kínálnak. Előnye még, hogy nem kell főzni. Recept.

Főételek:
   - Lecsó: hagyma, paprika, paradicsom és már kész is. De sokféleképpen gazdagíthatjuk pl. rizzsel, kolbásszal, cukkinivel

   - Tésztasaláta: csak a virslit és a tésztát kell hozzá megfőzni. Nagyon finom. Az egyik kedvencem.

   - Grill sajt-, kolbász: egy grill tepsiben pillanatok alatt megsütöm mindkét oldalát és már kész is. Köretnek ha salátát választunk hozzá, akkor nem csak az alakunkra vigyázunk de nem is kell sokáig vesződni az elkészítésével.

   - Natúr szelet: csirkemellfilé szeletek sózva-borsozva, pici zsiradékon. Hamar elkészül és finom.

   - Főzelékek mirelitből vagy konzervből: egyik kedvencem a vajbab, amit nem is kell főzni ha konzervből csináljuk, mivel már puha.

Saláták, zöldségek:
   - Tzatziki saláta: örök kedvenc. Uborka, fokhagyma, tejföl, joghurt, só. Magában is képes vagyok hatalmas mennyiséget elpusztítani belőle de húsok mellé is szeretem.

   - Görög saláta: feta sajt, ubi, paradicsom, kevés hagyma. Nyami. (Én kihagyom belőle az olajbogyót, mivel nem szeretem.)

   - Padlizsánkrém: életem jelentős részében azt gondoltam, hogy nem szeretem a padlizsánt. Aztán egy vendégség alkalmával megkóstoltam és rácsodálkoztam, hogy milyen finom. Könnyű elkészíteni, igaz sajnos be kell hozzá kapcsolni a  sütőt.

   - Főtt kukorica: néhány percig főzzük a friss csöveket, majd hagyjuk a főzővizében kihűlni. Nagy családi kedvenc.

Desszertek:
   - Jégkrém: bármilyen gyümölcsöt megtisztítunk, apróra vágunk és a fagyóba rakjuk. Ha megfagyott, joghurttal összeturmixoljuk és ízlésünknek megfelelően ízesítjük. Én banánból csináltam, édesíteni nem édesítettem de egy kis fahéjjal megbolondítottam. Ezután még egy kicsit visszarakjuk a fagyóba és már kész is.

   - Gyümölcssaláta: ha semmi mást nem csinálunk csak különböző gyümölcsöket összevágunk és egy kicsit lehűtjük őket, már az is tökéletes eredményt hoz.

De ha van időnk jó program lehet a szabadban bográcsozni, grillezni  (ha nincs tűzgyújtási tilalom!). Nem beszélve arról, hogy mennyivel finomabbak a szabad tűzön készült ételek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...